......aku tetap aku ..... ARTIKAH BINTI SELAN...... 21 years old....... 21 Nov 1992....... anak jati JOHOR DARUL TAKZIM...... student nurse Management & Science University...... sayang awak selalu.... SHAHRUL AZHAR SHAMSUDIN............ (^,^)

Monday 27 February 2012

- > mood Sedih :(

hurm..sedih sangat bile kenangkan hal2 aku dengan si die.. setiap hari ade jek aku wat die terasa,,buat die marah.. tpi dah jenis aku cakap lepas..nk wat macam mane... tpi.. skarang aku kena try untuk berjaga dalam bercakap.. xnak la hari2 bgaduh atas sebb yang same..

 time2 aku tengah tulis blog nie.. Pok Shah still majok lgi aku rasa.. sebab die off tepon.. aku tahu aku salah... die rase rendah dri sangat biler dengan aku.. aku xpenah pon beza2kan die dengan aku.. kite berdua same jek.. makluk Allah jugak... semua nye same ni mata Nya... 

 ni semua di sebabkan pandangan kuarge aku yang slah terhadap orang yang berkerja kilang.. bukan nyer nak seratus peratus aku salahkan diorg... kuarge mane yang xnak lihat yang terbaik untuk adik or anak die kan.. tpi kalo dah tertulis itu takdir nyer.. kite xboleh nk halang.. 

 salah sangat ke kalo orang yang berkerja biase2 berkawan dengan pelajar yang akan dapat segulung ijazah n bergelar seorang staff nurse pada suatu hari nnti..?? aku rase xsalah... yang bermuler dri bawah tu lah yang akan berjaya akhirnye nanti...tpi..pok shah still terasa lagi dengan sikap kuarge aku tuh.. puas aku pujuk die... kalo dah takdir..nak buat mcm mane..

yang penting kite kena buktikan yang kite x lah macam ape yang diorang cakap kan... kalo bab2 kapel jek..mesti masing2 cakp dah gatal sangat lah tuh.. xpayah nak sambung study tuh.. khawin jek senang... susah btol aku nak handle keadaan sekarang ni...

study tu penting.. aku tetap akan cntinue study aku tuh... untuk bekalan hidup aku pada masa akan datang... alah..orang lain boleh jek study smbil khawin... berjaya lagi.. kan3..

tpi aku still ade otak leh pkir... mak aku xkan bagi punyer aku buat keptusan macam tuh.. sebb tu aku suruh Pok Shah tunggu aku lagi 3 tahun.. selepas selesai aku tamat kan pengajian dan mendapat kerja tetap... baru lah boleh pkir pasal berkeluarga..

sekarang yang aku pkirkan hanay 2 perkara jek... family dan Pok Shah... macam mane keadaan pok shah biler aku tinggalkan die bulan 7 nanti.. sedih rase biler di pkirkan.. tpi nak buat macam mane.. tu jek yang boleh bela nasib kite nti syang.. sebb tu aku x halang die tok cari kerja lain.. aku snggop berjauhan dgn die..bkn sebb aku x sayang.. tpi biar la aku yang rase berjauhan dgn die.. aku xnk die yang rase mcm tu dlu..

kalo kerja yang die nak try tu gaji nyer berbaloi dri gji yang sekarang..aku relakan die pergi... tpi aku tahu berat hati die nak tinggalkan aku... macam tu jugak la aku mase bulan tujuh nanti... 

satu jek nak pok shah thu... yang kawe syang kat demo sngt2... biar la kite bersusah2 sekarang ni... berengang2 sekarang ni... akhirnye nanti... kite akan senang... n jgan sesekali rendah kan diri demo kat kawe... yang berduit yang kaya diorang.. bukan nye kawe.. kawe x penah memilih dengan sape kawe kawan... kawe terima baik burok orang tu.. mcm mane demo trime kebrukan kawe.. mcm tu la kawe trime demo.. sob...sob...sob....


No comments:

Post a Comment