......aku tetap aku ..... ARTIKAH BINTI SELAN...... 21 years old....... 21 Nov 1992....... anak jati JOHOR DARUL TAKZIM...... student nurse Management & Science University...... sayang awak selalu.... SHAHRUL AZHAR SHAMSUDIN............ (^,^)

Wednesday 18 April 2012

-> seharian di Hospital

Assalammualaikum..

ni cerita sal isnin aritu.. tpi baru sekarang ade mood nk update kt blog.. Hari isnin aritu, aku pogi hospital..haha ..buat check up.. aku ni nampak jek sihat wal afiat... tpi.. sakit rupenye... hahaha... tpi aku xnk pkir sngt sal sakit aku ni.. takot mnjejaskan lagi minda aku.. keh3.. ayat x leh bla...

macam biase pepagi lagi aku dah siap dah mcm nk pegi kerja.. stay kt ruang tamu smbil tunggu mysara( anak sedara aku yg bnyk ckp ) tu bersiap2 nk pogi tadika... hm..pepagi dah dengar die bebel... sabar jek la..

lepas hantar mysara kat sekolah die dalam pukul 8.00 aku ngn kak ipar aku trus gerak pegi hospital... biase la..jalan mesti jam punye pagi2 mcm ni...kena la sabar lagi...

8.45 ke 9.00 gitu kiteorng dah sampai dah hospital..tpi masalahnye..lngsung xde parking.. berkali2 pusing.. smpai pening kple mencari tmpt parking..biase la pmpuan kuat bebel kan.. aku ngn kak ipar aku ape lagi bebel la komplen sal parking kt hospital tu... hahaha....

last2 kul 10 baru aku turun kereta.. terus pergi klinik pakar bedah tu.. peh.. mang rmai giler orng.. smpai xde tmpt duduk.. terpaksa kena kuor duk tepi klinik tu..aku dapat no 91.. kat dalam klinik tu baru pngil patient yg pegang no.3.. adoi.. lame la aku kena tunggu..

hahaha..konon2 aku ni baik bagi orng2 yg lebih memerlukan dduk..xmo duduk walopun ade nmpk seat kosong.. tpi makcik tu cakap.. kalo nmpk seat kosong duduk jek.. kesian acik tngok ko berdiri.. hahaha... kesian mkcik tu kt aku..agak nye die nmpk aku ni mcm xbermaya jek kot.. hahaha... thnks acik oittt... hihihihi...

daripada rmai orng smpai ke sikit.. baru la no aku dipnggil.. wah..hnsem doktor tuh.. tpi yng aku pelik..tiap kali aku jmpe doktor msti doktor tu tnye kt aku ape mslah..sedangkan aku dh bgi kertas laporan dri doktor pesakit luar tu kt die.. ee,, xgeti bace sendiri ke.. ?? hahahaha...

lepas check up die suh lak aku amik tarikh appointment untuk xray.. adoi..lemah badan aku..dah la sesorng kt situ..kak ipar aku blik uma jap pi selesaikn ank die nk pi skolah petng..pi cari tmpt xray..mak oi..xnk jauh la pulak.. kepala aku dah strt noneng2 jek ni... 

hmm..kena tunggu lagi,,amik appointment jek kot... bertahun aku tunggu.. last2 dapat tarikh 12 /9 / 2012... bagus bgi lambat sikit.. aku dah penat trun naik hospital tiap2 bulan... pas settle tuh.. kena lagi pi jmpe doktor.. mcm bola guli aku rase.. pening kepala aku..sekejap sane..sekejap sini..

patot la dulu patient2 aku penah cakap kat aku.. orng yg kt hospital ni sbenarnye sakit sikit jek..tpi kalo dah duduk hospital.. mcm2 pulak penyakit yg datang... cer la korang byngkan kalo mkcik2 yg xlarat tuh..nk jalan ke sana..ke sini... x kesian ke... "kalo orng nk beranak.. dah lame dah terberanak kt situ jugak sbb khidmat yg diorng bagi tu tersngt la slow "...

pening kat hospital tuh..sampai sekarang still x ilang2 lagi... perrrhhhhh.... sakit kepala otak aku...


No comments:

Post a Comment